Käydessäni äitini luona, ostin ohikulkumatkan halpahallista uuden pesupussin. Parin euron hinta ei paljoa kirpaissut, mutta sauhu nousi silti korvista kun vetoketju hajosi toisella käyttökerralla. Vielä en ole valittanut, meiltä matkaa liikkeeseen 30km. Ehkä käyn taas joku päivä äidilläni. Ja jos saan uuden tilalle, tiedän ommella vetoketjun ennen käyttöä uudelleen kunnolla kiinni.
No en lannistunut tästäkään, ostin itselleni kesäksi kahdet uudet kengät. Toiset niistä oli ensimmäistä kertaa jalassa Vaasan tilkkupäivillä. Tulos, sauma alkaa repsottaa kengän sivusta. Enpä olisi ihan heti uskonut Riekerin kengistä. No, takaisin liikkeeseen, sinne minne on matkaa se 40km. Kengät lähtivät suutariin ja nyt jännään millaisina ne tulevat sieltä takaisin. Entistä ehompina vai hajoamiskierteisenä katastrofina.
Yleensä kai sanotaan, että kolmas kerta toden sanoo, mutta nyt se olikin neljäs kerta. Pesin ekaluokkalaisen pojan toppatakin ja huomasin siitä muutaman epäilyttävän seikan. Toki olen jo aiemmin katsonut, että takkiin on tullut muutama ihmeellinen reikä, juuri teipatun sauman kohdalle. Takki on ostettu viime syksynä tätä talvea varten ja sitä käyttää aistiherkkä poika joka on hyvin tarkka ettei vaatteille tapahdu mitään. Onhan sillä rymyttykin, mutta sellaisen menon vauriot on yleensä toisenlaiset. Tämä takki tuntuu reikiintyvän pelkällä seisoskelulla.
Hihataskun reiät joista kaksi juuri teipin kohdalla. Teippiä kun kokeilee, niin reuna tuntuu yllättävän terävältä.
Hihansuu on kulunut muutaman kuukauden käytössä lähestulkoon puhki.
Sama koskee kauttaaltaan takin helmaa. Kulunut puhki juuri tuolta kuminauhan reunasta.
Ja ihmeellisintä tässä on se, että pikkuveljen tismalleen samanlainen takki on täysin ehjä ja sitä on käytetty vielä enemmän ja vielä rajummin. Pikkasen harmittaa sillä takkia oli tarkoitus käyttää ensi talvenakin. Vaan eipä se taida kestää sinne asti. Reklamaatio paikka tämänkin kohdalla.Nämä kaikki siis muutaman viikon sisään. Jotenkin tuntuu, että kaikki vapaa-aika kuluu siihen, että suhaan ympäri Lahtea ja palautan viallista tavaraa sinne, tänne ja tonne. Kohta muuten alan ihan oikeasti veloittaa matkakulut joihin olisin kuluttajasuojalain mukaan oikeutettu, bensa näihin "huviajeluihin" alkaa olla aika kallista. Että kyllä kuulkaas ketuttaa!
Ja silti yritän ajatella positiivisesti, ruokapuolen tarvikkeista ei ole tarvinnut reklamoida piiiitkään aikaan...
no voi harmi, onpas ollut huonoa tuuria :( mä onneksi selviän paidan lähettämisellä, ei tarvitse lähteä matkojen taakse palauttamaan. mutta sinne postiin pitäis mennä.
VastaaPoistaKati: Mulla on lähimpään postiinkin se 20km matkaa. Näitä maalla asumisen ihanuuksia :DD Takin kanssa ajattelin kyllä laittaa ensin sähköpostia suoraan Luhdalle ja vaikka kuvatkin. Törkeen nopeasti se on kulunut.
VastaaPoistaOnpas ikävä reklamaatiosuma.
VastaaPoistaMä olen joskus niin laiska, että jää valittamatta. Kokoajan olen menossa huomenna ja sitten jää :(
Sustahan tulee ammattivalittaja : )
VastaaPoistaÄrsyttäviä sattumia ja se palauttaminen vasta ärsyttävää onkin, kun saa suhata ympäriinsä. Ostin itselleni törkykalliit legginsit (59 eur) ja eiköhän ne reikääntyneet toisen lahkeen saumasta heti. Ja reissu Helsinkiin palauttamaan, argh! Lähellähän se on, mutta kaikki ruuhkat, parkkipaikkojen etsimiset tai vaihtoehtoisesti junalla/bussilla reissu. Tein sen silti, mutta kympin leggareiden kanssa en olisi jaksanut.
Mun melkein kaikista pesupusseista on vetskarit rikki, mutta suljen ne sellaisilla muovisilla pussinsulkijoilla. Toimii oikein hyvin.
Rva Kepponen: Ei sitä aina jaksa valittaa, eikä pienistä. Toi pesupussi on just sellanen, että jos en osu sine kauppaan kovin pian niin jätän reklamaation väliin ja ostan kiltisti uuden lähempää.
VastaaPoistananna: Heh :DD Kyllähän tää jo työstä käy. Mutta tuon hintaisista leggareista valittaisin minäkin, halpiksilla ei niin väliä. Pesupussien vetoketjut on muutenkin ärsyttäviä, aukeilevat kesken pesun ja sitten on sisältö ihan muualla kuin pitäisi. Tuota pussinsulkijaa en ole ajatellutkaan, taidan alkaa käyttää sitä ja unohtaa uuden pussin. Ollaan ekologisia :))
Nii, se on niin tätä nykyajan henkeä: tuotteita ei ole tehty kestämään. Tässäpä yksi esimerkki: sain äidiltäni vanhan metallista valmistetun ompelukoneen, vuosimalli ajoittuu jonnekin 60-luvun alkupuoliskolle. Ollut vanhempieni häälahja. Se toimii moitteettomasti, ainoa vika on vain erilaisten tikkauksien puute. Siksi ostin itselleni muovista valmistetun koneen joitakin vuosia sitten. Se on jo hajonnut.
VastaaPoistatv Leena
Tuo on NIIIN ärsyttävää ja juuri tuon takia vielä ärsyttävämpää, että matkaa on niin paljon ja kukaanhan ei niitä bensakuluja korvaa ja kun tietyn ajan puitteissa on ajettava palauttamaan! Huono tuuri on teillä käynyt, kun noin paljon on tullut huonoja tuotteita!
VastaaPoistaMeillä on vähän sama ongelma,mutta onneksi (*koputtaa puuta*) ei ole vähään aikaan tarvinnyt ajaa mihinkään suuntaan palauttelemaan mitään.
Citymarketin kengät ovat olleet meillä se valitusten kestosuosikki. Kerran laitoin suoraan Keskon kenkien maahanostajalle viestiä, että alkaa kenkien huono laatu kyllästyttää, sain vastauksen: "olemme pahoillamme, että tuotteidemme laatu on tuottanut teille pettymyksen... jne, jne..."
VastaaPoistaIkäviä yllätyksiä on tullut myös kalliimpien ns. merkkikenkien kohdalla.
Rasittavaa ja kyllästyttävää, mutta ehdottoman tärkeää hommaa valittaa ala-arvoisesta laadusta. Tosin näyttää, että isoilla kaupoilla ei ole mitään tarvetta tehdä asialle mitään, kun tavara käy joka tapauksessa kaupaksi.
Kyllä sitä kannattaa valittaa ja eikös monelle kaupalle pysty jättämään asiakaspalautetta. Eihän ne siellä ostopäässä tiedä mitään, jos palautetta ei kuulu. Ite olen kaupassa töissä, halppis-sellaisessa, ja me myyjätki pystytään laittaan sähköpostia/soittamaan suoraan ostajalle. Huono homma, että noin monta huonoo juttua just samoihin aikoihin : /
VastaaPoistaVoi hitsi! Hyvä homma jos edes jonkun noista saa hoidettua sähköpostilla. Jostain pesupussista ei varmaan edes selviä valmistaja ja jos selviääkin niin se on jossain Taiwanissa... muista tuotteista ei ole kokemuksia, mutat pesupussien surkeista vetskareista on. Ne tehdään ilmeisesti tosi hutiloiden, tai käytetään valmiiksi huonoja vetskareita.
VastaaPoistaMinäkin olen päässyt reklamaatioiden makuun, aiheena vedenpitävien tuotteiden vedenpitämättömyys...
VastaaPoistaYksistä Vikingin kengistä olen joutunut taistelemaan, kahdet vedenpitämättömät hanskat otettiin nätimmin takaisin. Aivan järjettömän rasittavaa, kun asiat ei toimi kuten pitäisi! Ja vielä rasittavampaa on, että kaupan vastine on 90-prosenttisesti kiinni siitä, kuka myyjä sattuu kohdalle osumaan reklamaatiota tehdessä...
Minä olen myös nyt päässyt oikein reklamoinnin makuun, kaikki alkoi talven toppavaatteiden reklamoinnista, nyt olen innokkaammin reklamoinut heti kun on ollut vikaa, yhdet me&i:n housut reklamoin ja niissä tosin näyttää olevan sama ongelma myös uusissakin ja yhden zhu zhu petsin reklamoin eilen.
VastaaPoistaMinulla on riekerin kengät hajonneet myös, viime talvena niistä hajosi noin kolme kertaa vetoketju, aina vaihdatin ja vaihdatin liikkeessä niitä, sitten tuli kevät ja kengät jäivät kaappiin nyt tälle talvelle kun otin kengät käyttöön vetoketju hajosi taas, sinne jäi kengät kaapinpohjalle ja oli viimeset riekerin kengät minulle. :(
Leena: Ennen tehtiin kestämään, totta. Imuri on meillä yksi mikä renaa, ja varaosat maksaa enemmän kuin uuden ostaminen...
VastaaPoistaRuusa: Ime sumppuna tulivatkin.
Tiina P-K: Jospa tän vuoden reklamaatiot olis tässä, ja loppuvuosi ilman :)
Saila: Mulla on yksi mainospesupussi joka kestää ja kestää aina vaan. Se vana on kovin pieni. Taidan ommella seuraavan itse!
äm: Totta puhut, rasittavaa ja hirveästi energiaa vievää. Tuntuu ettei enää mihinkään merkkiin voi luottaa.
Sirkku: Ostan harvoin kenkiä cittarista, mutta meidän kohdalle on sattunut toimivia. Harmi jos asenne on tuo kun tekee reklamaatiota.
Meeri: Saas nähdä onko minunkin viimeiset Riekerit.