maanantai 16. joulukuuta 2013

Tallinnasta hamstrattua

Perjantaina klo 8:08 meni taloudestamme sähköt. Hoitolapsilla ja minulla ei mitään hätää, saunalla oli vettä, puuhella ja uunit toimi. Illalla alkoi iskeä pieni paniikki, aamulla lähtö viikonlopuksi Tallinnaan klo 7:00, muu perhe joutuisi jäämään kotiin, onko sähköä? Ei ollut. Pakkaamiset hoitui mukavasti aamuyöstä otsalampun valossa, hiusten kähertämisestä ja muusta kaunistautumisesta oli sen sijaan ihan turha unelmoida. Tukka ponnarille, ja suunnaksi jouluinen Tallinna. Jos törmäsit siihen vähän homssuiseen naiseen laivalla, niin se olin sitten minä, mutta syytetään siitä sähkötöntä kotia.

Tallinnassa parhaimmat tuliaiset tarjosi Marks&Spencer ja Next. Ensi vuoden joulukortit on nyt hankittu:
 Sekä nippu kivoja lahjapapereita, taas sellaisia joita hädintuskin raaskii käyttää.
 Englantilaiset peltiset keksipurkit ovat vertaansa vailla. Tämä iso party bus oli must ostos. Ihan syötävän näköisiä keksejä purkissa on, mutta tässä kohtaa sisällöllä ei ollut niin väliä. Tämä heräteostos tuli tehtyä ihan ulkokuoren takia.

 Jos on kaapit täynnä Tetley-teetä reissun jälkeen, niin löytyy sieltä suklaatakin. Tummaa suklaata ja granaattiomenaa, kummatkin herkkuani ja voisin kuvitella kivaksi yhdistelmäksi.
 Nämä suloiset maatila-magneetit toin lasten leikkejä varten. mutta enpäs tiedä. Voi käydä niinkin että näillä leikin vain minä.
 Aivan ihania, ja nyt minua vähän harmittaa etten ostanut sitä villieläin laatikkoakin. Ne lapsille ja nämä minulle jääkaappimagneeteiksi. Pitänee hiukan guugletella löytyisikö näitä muualtakin.
No entäs ne sähköt? Palautuivat 28 tunnin katkon jälkeen lauantaina. Mies oli juuri suunnittelemassa operaatio pakasteiden pelastusta kun sähköt napsahtivat päälle. Ja samalla selvisi ettei pakasteilla ollut mitään hätää, pakastimen mittari näytti sen lämpötilaksi -9 astetta. Mikä helpotus, ostosreissu Tallinnassa jatkui ilman huolta kotijoukkojen selviytymisestä.

Tänä jouluna yksi lahjojen pääsaajista on tietenkin tyttären pieni poika. Hänen tuliaisistaan teen ihan oman postauksen.

5 kommenttia:

  1. Voi mitä ihanuuksia olet löytänyt! Tallinna on ihana joulukaupunki. Ja voin vaan kuvitella mitä kaikkea olet pikkumiehelle löytänyt, itsekin sieltä olen aikani pikkuihmisille kaikenlaista kuljetellut kotisuomeen. Ihmeesti ne pakasteet säilyy kun ei turhaan availe pakastimen ovea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin ihan varma että pakastin on silkkaa sulaa marjaa 28 tunnin jälkeen, mutta eipä vain ollut! Parempi niin tietysti. Tallinnassa oli taas kaikkea kivaa, jaerilaista kun täällä kotimaisemissa. Ja parasta antia oli hyvä seura jolla olin reissussa.

      Poista
  2. Ihania juttuja taas!
    Mut arvaa, mä en kestä, että jopa Tallinnassa on Markki ja Spenssu ja Next! Luulisi ettei olisi kauhean vaikeaa saada niitä meillekin, mutta näköjään on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. M&S:n joulutuotteet on vuodesta toiseen ihania ja vähän toisenlaisia kuin täällä. Next oli mulle ihan uusi kokemus, siskon kanssa kuolattiin siellä toinen toistaan ihanampia lastenvaatteita. Tyttöjen puoli oli kuin taivaassa olisi ollut :D Onneksi tyttären vauva on poika, pysyin edes joten kuten kurissa.

      Ihme etteivät ole vielä rantautuneet Suomeen, edes Helsinkiin.

      Poista
  3. Vau, en tiennytkään että M&S on Tallinnassa. Täytyy käydä sitten kun mennään sinne. Ihania löytöjä.

    VastaaPoista

Kiitos kommenteista :)