lauantai 12. lokakuuta 2013

Muumimamman tunika

Puoli päivää kirppareilla tyttären kanssa tuotti tulosta, löysin vihdoin jotain kivaa itsellekin enkä pelkkiä vauvajuttuja. Toki niitäkin osteltiin.

Villakangasta oleva hame maksoi 3e. Pienen pähkäilyn jälkeen päätin ostaa vaikka on minulle hitusen liian pitkä. Lyhyenä ihmisenä olen monta kertaa joutunut toteamaan, että hameen pituus on tehty vähintään 10cm pidemmälle naiselle. Minun vartalon mallille edullinen pituus on polvitaipeeseeni ja suurin osa hameista on juuri sen verran alle polven, että ei niin hoikat sääreni näyttää tuplaten paksuimmilta. Toivottavasti äitini pystyy lyhentämään hameen sopivaksi.
 Hameen juju on etupuolen napit. Toinen ostopäätökseen vaikuttava seikka oli taskut. Ne puuttuu yllättävän monesta hameesta ja minulla aina vähintään kännykkä siellä taskussa.
 Toinen ostos oli muumi-mamman tunika. Vero modan kolttunen maksoi 2,5 euroa ja on aivan kuin uusi. Väri sopii täydellisen hyvin henkkamaukan ruutusukkiksiin.
Huominen sunnuntai on pyhitetty naisten retkelle Ikeaan. Miesväki jää kotiin tekemään polttopuita, mikä merkitsee sitä, että uusittu liiteri on kohta pursuavan täynnä halkoja talvea varten. Ihan mukavaa sekin vaikka toistaiseksi taloa on jouduttu lämmittävään vuodenaikaan nähden kohtuullisen vähän.

8 kommenttia:

  1. Kivoja löytöjä! Ja aivan ihanat nuo ruutusukkahousut :)

    VastaaPoista
  2. Kivoja löytöjä molemmat! Täytyy myöntää, että itse pidän housuja näin syksyllä ja talvella. Mutta ehkä se johtuu sittä, ettei minulla edes ole mitään kivaa hametta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on nykyään housuja vähemmän kuin hameita, pari vuotta sitten en omistanut yhtään hametta. Kirppareilta löytyy kivasti hameita ja ne on jotenkin helpompi sovittaa kun housut. Ja onhan se hame kiva päällä. Housuja pitäisi ostaa, lempparifarkut hajosi just.

      Poista
  3. Oletpa löytänyt tosi kivoja vaatteita! Ja nimenomaan naisporukalla kannattaa retkelle Ikeaan mennä;)

    VastaaPoista
  4. Hienoja kirppislöytöjä! Ja olen kyllä samaa mieltä että taskut pitää olla. Toivottavasti pian näemme Ikean tuliaiset!

    VastaaPoista
  5. Hienoja löytöjä...tunikkakin ON ihana...:)

    VastaaPoista

Kiitos kommenteista :)