perjantai 7. toukokuuta 2010

Satanen.

1. Tykkään ajaa autoa.
2. Auton pitää mieluiten kulkea kovaa, satasta ainakin.
3. Kaikki säät kelpaa, mitä pahempi keli, sitä mukavampaa ratissa.
4. Yleensä kiroilen muita naiskuskeja.
5. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää ajaa, jos se ajaminen pelottaa.
6. Muuten en ole mikään hurjapää.
7. Pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta.
8. Silti minulla on neljä lasta, kolme gerbiiliä, kaksi kissaa ja yksi koira.
9. Minulla on päiväkotitädin äänen voimakkuus.
10. Joskus tarpeellinen työssäkin, eniten omien lasten kanssa.
11. Olen ollut 7 vuotta kotiäiti.
12. Voisin olla sitä vielä seuraavat 70 vuotta.
13. Kotini on vaihtunut usein.
14. Olemme ostaneet talon 10 minuutin näytössä olon jälkeen, heti siinä näytössä. Ihan päähänpistosta.
15. Se talo on tuossa ylemmässä kuvassa.
16. Se on vanha osuuskauppa vuodelta 1943.
17. Eikä sen remppaaminen riittänyt.
18. Piti saada vielä vanhempi.
19. Etsimme sitä liki 5 vuotta.
20. Sinä aikana annoimme kaupungin tontin pois.
21. Arvila on kolmas talomme.
22. Ensimmäinen oli Siporex-talo omakotitalolähiössä.
23. Toivottavasti en joudu enää koskaan sellaiseen lähiöön.
24. Sillä pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta.
25. Enkä välitä naapureista.
26. Inhoan vesisadetta, sataa muuten nytkin.
27. Kesä on paras vuodenaika. Voisi olla aina kesä ja aurinkoista.
28. Talvet on minulle joskus hiukan hankalia.
29. Tuppaan linnoittautua sohvalle suklaan ja kirjan kanssa ja ylös ei saa mikään.
30. Olen vähentänyt suklaan syöntiäni vaikka olen sukloholisti.
31. Nyt riittää patukka levyn sijaan.
32. Se Polka oli poikkeus.
33. Paino on tippunut kolme kiloa.
34. On sitä varaa tiputtaakin.
35. Painan nyt 25kg enemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta joka alkoi 17 vuotta sitten.
36. En haaveile pääseväni samoihin mittoihin.
37. En käytä vihkisormusta.
38. Saan siitä ihottumaa.
38. Kuten nykyään kaikista koruista.
39. Se ärsyttää minua suunnattomasti. Tykkäisin pitää koruja, hillitysti.
40. Ärsyttää minua moni muukin juttu, mutta yleensä olen niistä hiljaa.
41. Muut eivät välttämättä ole kanssani samaa mieltä.
42. En jaksa väitellä.
43. Lapseni katsovat liikaa televisiota.
44. Sellaisia lasten filmejä kuten Myyrä ja Viiru ja Pesonen. Tai olipa kerran avaruus.
45. Minä katson todella vähän. Täydelliset naiset ja siinä se on.
46. Voisin elää ilman.
47. Ilman kirppareita olisi vaikea elää. Vein taas tänään yhden säkillisen lisää tavaraa.
48. Kotiinpäin ei tullut kuin kaksi kirjaa.
49. Ja mummolaan legoja, mummon tilauksesta.
50. Meillä niitä on jo liikaa.
51. Paitsi ei lasten mielestä.


52. Toivoisin voittavani lotossa.
53. Vaikka en lottoa kuin muutaman kerran vuodessa.
54. Tulottomaan elämään on ollut ajoittain vaikeaa sopeutua.
55. Palkka sitten joskus tuntuu varmaan todella suurelta.
56. Vaikka hoitoalan palkat ovatkin liian pienet.
57. Olen ollut Kokoomuksen jäsen.
58. Erosin helmikuussa.
59. Eikä kaduta.
60. Seuraavissa vaaleissa olen vapaata riistaa.
61. Joskus politiikka kiinnosti enemmänkin.
62. Enää ei tippaakaan.
63. Tiedän miten systeemit siellä pelissä pelaa.
64. Silti oman kunnan sivistuslautakunta on saanut minulta yhden aloitteen ja yhden valituksen.
65. Eka ei mennyt läpi, toinen osittain.
66. Kolmas muhii mielessä.
67. Ihan vaan aloite päivähoitomaksuista.
68. Olen sohvaperuna.
69. Koululiikunta jätti ikuiset arvet, lähinnä sieluun.
70. Kun olin kömpelö, helposti tönittävä ja nipisteltävä.
71. Opettaja salli kaiken.
72. Tykkäisin ajatella koululiikunnan muuttuneen niistä ajoista.
73. Aloitin ratsastuksen uudestaan vuonna 2001, 15 vuoden tauon jälkeen. Jätin kun tulin raskaaksi.
74. Tykkäsin ihan hulluna.
75. Nyt eurot huljahtavat tyttären ratsastukseen.
76. En ole koskaan ynnännyt että kuinka paljon menee.
77. Kun tiedän sen summan olevan liian suuri.
78. Silti en halua meille omaa hevosta.
79. Kesälampaita haluaisin.
80. Pitämään joutomaat kurissa. Varmaan ne söisi kasvimaatkin aidasta huolimatta.
81. Heinäkuussa olen ollut 10 vuotta naimisissa.
82. Toivottavasti ensimmäistä ja viimeistä kertaa.
83. Sillä kuka nyt huolisi morsiammen jolla on harmaata hiuksissa.
84. Kun en aio alkaa värjäämään.
85. Saa luvan kelvata näin.
86. Kun yhdessäoloa on takana 20 vuotta ja 6 kuukautta niin mukaan mahtuu ylä- ja alamäkiä.
87. Kaikesta on selvitty.
88. Vaikka helpoksi en sanoisi.
89. Ihmissuhteet vaatii aina hiukan vaivannäköä.
90. Kuten tämä bloggauskin.
91. Se passaa minulle.
92. Tästä on tullut kuin päiväkirja.
93. Joskus olen blogistani tarkistanut milloin joku asia on tapahtunut.
94. Lisäksi tulee kuvattua enemmän, muutakin kuin lapsia.
95. Kuvani ovat koneella sikin sokin.
96. Voisin saada jonkun kohtauksen ja järjestellä ne.
97. Sitä odotellessa.
98. Kiitos teille kaikille lukijoilleni.
99. Tässä sata paljastusta minusta ja
100. Elämästäni.

Tulossa pieni kisa palkintoineen.



17 kommenttia:

  1. Ihania!!! Minä kiroon ku mustalainen naiskuskeja =D Ja yleensä kaikki autoni ovat kiihtyneet minua hitaammin, paitsi se vr6 volkkari.

    Näitä listoja lukiessani olen huomannut että parin lukemani blogin pitäjän kanssa luulisin meillä synkkaavan yksiin myös live elämässä. Saahan nähdä tulisiko sitä järkättyä joskus kyläilyä.

    VastaaPoista
  2. Kiva lukea näitä paljastuksia, oppii tuntemaan vähän enemmän blogikavereita:)Mukavaa äitienpäivää<3

    VastaaPoista
  3. Hih! Ihana satanen! :D Pitäis varmaan alkaa koota omaa... :)

    IHanaa viikonloppua!

    -Päivi-

    VastaaPoista
  4. Tuo miksi pitää ajaa jos pelottaa, olen samaa mieltä, koska mua pelottaa ja aivan pirun paljon ajaminen. Kortti ollu siis vasta tosin joku neljä kuukautta.
    Oon saanut vaikka kuinka kommenttia, että pitäis vaan ajaa vaikka pelottaakin, tosin ite en oo samaa mieltä, polkupyörälläkin pääsee, oikeestaan nopeammin kuin autolla keskustassa. :)

    VastaaPoista
  5. Minttu: Joo, häpeän myöntää etten ole lapsille ihan sitä parasta liikenne-esimerkkiä :D
    Yhteen synkkauksiakin on löytynyt :)

    MaMMeli: Mukavaa äitienpäivää sinnekin :)

    Päivi: Laita ihmessä oma, näitä on hauska lukea.

    Meeri: No mutta sulla on tosi tuore kortti, kyllä silloin saakin pelätä :D
    Ja muuten Helsingin keskusta on semmonen jota mä vältän viimeiseen asti.

    VastaaPoista
  6. Tää oli kiva! Pitää tehdä oma lista valmiiksi, jos nyt tekis mieli paljastella :)

    VastaaPoista
  7. Miten sitä saakaan tiivistettyä pieneen noin paljon oikeita asioita ihmisestä. Kiitos, kun näit sen vaivan. Symppaan!

    VastaaPoista
  8. Tosi kiva satanen, kiitos! Jaksoin lukea ihan loppuun asti, olit niin mukavasti kirjoittanut.

    VastaaPoista
  9. Aivan loistava paketti;-) "sukloholisti" oli kyllä varsin vaikuttava sana, saanen lainata sitä?
    Ja niitä kesälampaitasi odotellessa, kiitos ihastuttavasta ja monipuolisesta blogistasi!

    Oikein hyvää ja rentouttavaa äitienpäivää sinulle!

    VastaaPoista
  10. Sissi: paljastele vaan, kuten sanottu, näitä on mukava lukea eikä paljastusten tarvitse olla mitään "oleellista".

    Irene: Ole hyvä :)

    Tarleena: Kiitos, nyt vain omaa tekemään :)

    Aamunkukka: Sukloholisti on ihan vapaasti käytettävissä, en taida olla ainut täällä blogimaailmassa :D
    Mukavaa äitienpäivää sinnekin!

    VastaaPoista
  11. Heh, täällä kanssa yksi sukloholisti! ;D Löytyi muutama muukin yhteinen piirre, pitäiskin tehdä oma lista.

    VastaaPoista
  12. Kiva postaus :)
    Hyvää Äitienpäivää!

    VastaaPoista
  13. Oli ihana lukea paljastuksiasi! Tulit paljon läheisemmäksi vaikka ollaankin jo kauan vaihdettu mielipiteitä. Minäkin kiroan muita kuskeja, mutta en harrasta siinä sukupuolisyrjintää;)

    VastaaPoista
  14. Mia: Kiva kuulla että muitakin holisteja on :D

    Mari: Hyvää äitienpäivää sinnekin!

    Olivieno: Mä olen ratissa pahasti sukupuolirajoitteinen, tai ikärajoitteinen :D
    Kiitos sanoistasi, tuntui jotenkin mukavalta tuo läheisemmäksi tulo :)

    VastaaPoista
  15. Tosi kiva satanen. Osa olikin tuttua mutta parissa kohtaa yllätit:)

    VastaaPoista
  16. Hieno satanen.
    Oikein hyvää äitienpäivää!

    VastaaPoista
  17. Nina: No mukava että voi vielä yllättääkin :D

    Tilu: Kiitos :)

    VastaaPoista

Kiitos kommenteista :)