Kummassakin vaihtoehdossa on plussaa ja miinusta. Koulun plussaa on mm. vain muutama esikoululainen, yhdysluokassa muita reilu kymmenen. On avustaja. Samaa koulua käy myös isoveli joka voisi olla apuna mm. takseissa kulkemisissa. Tulisi oman kylän lapset jo tutuksi. Voisi nyt esikoulussa tutustua tiloihin ja systeemeihin, ei tarvisisi sitä ensimmäistä luokkaa käyttää siihen häsläämiseen.
Päiväkodin hyviä puolia on enemmän aikuisia ryhmässä, leikinomaisempi, jo tutuksi tullut ympäristö. Toisaalta ryhmä on suuri, 21 lasta ja meidän lapsi ei todellakaan olisi ainut erityinen.
Itseäni kiehtoo ehkä enemmän vaihtoehtona se oman kylän pieni koulu. Rehtori on upea henkilö, muut opettajat ovatkin perhevapailla joten ensi syksyn kokoonpanosta ei ole vielä tietoa. Fyysisesti lapsemme olisi näin upeissa puitteissa:
Vaan vielähän emme varmaksi tiedä edes lapsemme koulumuotoa. Se selviää sitten ehkä vuoden päästä kun tutkitaan ja hutkitaan lasta lisää. Tällä hetkellä papereissa lukee kielenkehityksen häiriöt, aistiherkkyyksiä.
Tänä iltana sitten miehen kanssa pohditaan mihin päädytään. Minulta tullee ääni kyläkoulun puolesta.
Täältä saat myös äänen kyläkoulun puolesta!!!
VastaaPoista