keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

Kaikkea ei tarvitse osata tehdä itse

Minulta onnistuu  perussukan tai -lapasen neulominen. Raitojakin saan aikaiseksi, tai oikeastaan teen niitä mielelläni kun niistä raidoista voi laskea että toisesta parista saa samanlaisen ekana neulotun kanssa. Ja minusta näyttävätkin kivalle. Sitten vastapainona on turha odottaa minkäänlaista kuviota. Riemukseni niitä kuviollisia saa ostaa valmiina. Nämä harmaat tilasin samalla entisöintikurssilla käyvältä rouvalta. Hänellä oli eräs kerta tällaiset kädessä ja minä ihastuin heti. Sisko sai punaiset ja minä harmaat.
 Nämä, maailman ohuimmasta langasta tehdyt on ostettu Virosta sinne tehdyltä käsityömatkalta. Kävimme Viljandin liepeillä sijaitsevassa museossa ja siellä oli myynnissä paikallisten tekemiä töitä. Kaikki käsintehtyjä.
Nämä punaisella koristellut huusivat minulle, osta! Pari talvea ovat olleet ne lämpöisimmät sormensuojat punaisen untuvatakin kanssa. Eikä ole tullut toisia samanlaisia vastaan.
 Joka peukalokin on tehty samalla kuviolla. Kuvasta voi jokainen laskea, että ei siinä montaa silmukkaa ole.
Joskus on mukava maksaa siitä ettei osaa itse.

9 kommenttia:

  1. Minä ihastuin nuihin vihreäpilkku-lapsiin :) Ne on ihan mun väriset!

    VastaaPoista
  2. Hih...Mä taas neulon vain ja ainoastaan milloin minkäinlaisata kuviota lapasiin, sillä muuten kyllästyisin tekemiseen heti alkuunsa :)
    Aika usein teen juuri hieman samantyylistä kuviota noiden vihreiden kanssa, sillä lapasista tulee silloin ihanan paksut ja lämpimät!

    VastaaPoista
  3. Mä olen ihan "kateudesta" hiljaa; käsittämättömiä taidonnäytteitä. Mä osaan virkata ketjusilmukoita;-).

    Iloista päivää Päivänpesään!

    VastaaPoista
  4. Ihania käsitöitä, oikeastaan se on niin, että jos itsekin tekee niin silloin vasta arvostaakin toisen tekemää, kaunista ja hienosti tehtyä. Ihanat kuviolapaset, molemmat! Kuvio on hyvä, kun se paksuntaa lapasen. Taidanpa napata tästä tuon Viron-lapasen kuvion ruutupaperille, juuri noilla väreillä se on mahdottoman kaunis! Mutta monella muullakin värillä saisi kivan.

    VastaaPoista
  5. Tosi kauniita! Samaa mieltä, käsityöstä maksaa mielellään!

    VastaaPoista
  6. Ihania lapasia! Ensimmäisen kuvan tyylisiä olen tehnyt itsekin, mutta tekisi mieli kokeilla noiden virolaislapastenkin kuviota, kaunis väriyhdistelmä!
    Käsityöläisyys kunniaan! Minäkin maksan mielelläni taitavalle käsintekijälle, koska itsekin käsitöitä tekevänä tiedän, ettei niitä ihan hihasta pudotella liukuhihnatahtiin.

    Kyllä tänä talvena on lapasia tarvittukin!

    Mukavaa viikonjatkoa toivottelee mukavassa blogissasi vieraileva Tuuli

    VastaaPoista

Kiitos kommenteista :)